Kısaca Halkbank

1938 yılında esnaf ve sanatkârları desteklemek ve kalıcı ekonomik kalkınmayı hızlandırmak amacıyla kurulan Halkbank, yükselen Türkiye’nin istikrarla büyüyen, köklü, öncü ve saygın markalarından biri olmuştur. 85 yıldır Türk bankacılık sektörünün gelişimine öncülük eden Banka, reel sektöre destek verme misyonunu sürdürmektedir.

KOBİ kredileri alanında pazar payını %18,6’ya ulaştıran Halkbank, ticari nitelikli kredilerinin %55,7’sini KOBİ’lere aktararak ekonomimizin en büyük destekçisi olmaya devam etmektedir.

Banka, aktif büyüklüğünü geçen yıla göre %57,6 artışla 2.195,3 milyar TL’ye ulaştırmış, toplam mevduatını %76,5’lik artışla 1.872,8 milyar TL’ye taşımıştır. Nakdi krediler 1.270,5 milyar TL’ye ulaşmış, gayrinakdi krediler de dahil toplam krediler ise %61,6 artışla 1.871,3 milyar TL’ye yükselmiştir.

Halkbank, sağlam bilanço ve güçlü sermaye yapısı ve sorumlu bankacılık anlayışıyla, başta esnaf, sanatkâr, KOBİ, Kadın ve Genç Girişimciler olmak üzere ekonomik aktörlerin yanı sıra kalkınmayı teşvik eden öncü projelere ve ihtiyacı olan tüm kesimlere sağladığı kredi desteğiyle, ekonomik ivmenin güçlenmesine odaklanmaya devam etmektedir.

Tüm ülkeye yayılan fiziki ve dijital hizmet ağı, sorumlu ürün ve hizmetleriyle sunduğu fırsatlarla aktif büyüklükte 4’üncü, kredilerde 3’üncü, mevduat büyüklüğünde ise sektörün 3’üncü bankası konumuna gelmiştir. Banka kârlı ve verimli bir faaliyet dönemini 10,1 milyar TL net kâr, %41,6 özkaynakların artışı ve %14,26 sermaye yeterlilik rasyosuyla tamamlamıştır

Halkbank, sektörde yaşanan dijital dönüşüm sürecini yakından takip etmekte ve müşterilere sunulan hizmetlerde gerekli otomasyonları ve iyileştirmeleri gerçekleştirmeye de öncelik vermektedir. Yeni nesil bankacılık ve ödeme sistemleri alanlarında da çalışmalarına hız vererek dijital dönüşümde ön sıralarda yer alma hedefiyle faaliyetlerine yön vermektedir. Yıl sonu itibarıyla bankacılık işlemlerinin %97,6’sı şube dışı kanallardan gerçekleştirilmektedir.

Müşterilerin şubeye gitmeden, hızlı ve konforlu işlem yapabilmesi adına geliştirdiği dijital kanallarda 2023 yılında aktif 6,3 milyon müşteriye hizmet sunmuş ve dijital kanalları vasıtasıyla yaklaşık 2,6 milyar işlem gerçekleştirilmiştir.

2023 yıl sonu itibarıyla yurt içinde 1.073, yurt dışında 6 şubesi, 1 ülke müdürlüğü, 2 yurt dışı temsilciliği, 4.064 ATM’si, Telefon ve İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık uygulamalarıyla, müşterilerine eşsiz bir bankacılık deneyimi sunan Halkbank, yenilikçi ürün ve hizmetleriyle, küresel bir vizyonla hizmet vermektedir.