Şifrebaz

Şifrebaz, Halkbank İnternet Şubesi’nden yapacağınız bankacılık işlemleri için ek güvenlik imkânı sağlayan, tek kullanımlık şifre üretme cihazıdır.
 
Şifrebaz her seferinde size özel, yeni ve tek kullanımlık şifreler üreterek İnternet Bankacılığı işlemlerinizi daha da güvenli bir şekilde yapmanızı sağlar. Şifrebaz’ın kolay ve pratik kullanımı sayesinde şifrelerinizi hatırlamak zorunda da kalmazsınız.

Şifrebaz’a Halkbank Şubeleri aracılığıyla başvurabilirsiniz.

Halkbank Şubeleri’nden başvuru yapmak için;

Size en yakın Halkbank Şubesi’ne uğrayarak Şifrebaz Başvuru Formu’nu doldurmanız yeterli olacaktır.

Başvuru işleminizi tamamladıktan sonra Şifrebaz’ınız en kısa sürede adresinize teslim edilecektir.

Elinize ulaşan Şifrebaz’ı kullanmaya başlamak için Şifrebaz’ın PIN Kodunu değiştirmeniz gerekmektedir. PIN kodunuzu değiştirmek için;

  • Şifrebaz’ın sağ alt köşesindeki ok işaretli tuşa basarak Şifrebaz’ı açtıktan sonra, ilk açılış PIN Kodu olan 2580’i giriniz.
  • Ekranda NEW PIN yazısı çıktığında kendi belirleyeceğiniz 4 basamaklı yeni bir PIN giriniz. Belirleyeceğiniz yeni PIN kodunun doğum tarihi, artan/azalan/ardışık/aynı rakamlardan oluşmamasına dikkat ediniz.
  • PIN CONF yazan ekranda bu PIN Kodunu tekrar girerek, PIN Kodunuzu doğrulayınız.
  • NEW PIN CONF yazısı ekranda görüntülendiği anda Şifrebaz’ınızın açılış kodu, yeni belirlediğiniz PIN ile değişmiş demektir.

Şifrebaz’ı açtıktan sonra kullanabilmeniz için aktifleştirmeniz gerekmektedir. Aktifleştirme işleminizi Halkbank İnternet Şubesi’nden, Halkbank Dialog’dan ya da Halkbank Şubeleri’nden gerçekleştirebilirsiniz.
 
Halkbank İnternet Şubesi’nden aktifleştirmek için;

- Müşteri numarası, parola ve şifreniz ile Halkbank İnternet Şubesi’ne giriş yaptıktan sonra “Güvenlik” menüsü altındaki “Şifrebaz Aktifleştirme” seçeneğini tıklayınız.
- Şifrebaz’ın seri numarasını ilgili sahaya giriniz.
- Cep telefonunuza otomatik olarak SMS ile şifre gelecektir.
- SMS şifresini ilgili sahaya girerek aktifleştirme işlemini tamamlayınız.

Halkbank Dialog’dan aktifleştirmek için;

- 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak Sesli Yanıt Sistemi’nde 4 nolu İnternet Şubesi, SMS, Mobil ve Şifrebaz Destek Hizmetleri menüsünden 4 nolu Şifrebaz İşlemleri seçeneğini tuşlayınız.
- Müşteri Temsilcinize bağlanarak Şifrebaz seri numarasını iletmeniz durumunda aktifleştirme işleminiz tamamlanmış olacaktır.

Halkbank Şubeleri’nden aktifleştirmek için;

Size en yakın Halkbank Şubesi’ne uğrayarak Müşteri Temsilcinize Şifrebaz’ınızın seri numarasını iletmeniz yeterli olacaktır. 

- Şifrebaz’ın sağ alt köşesindeki ok işaretli tuşa basarak, Şifrebaz’ı açınız.
- Kendi belirlediğiniz 4 basamaklı PIN kodunuzu giriniz.
- Ekranda APPLI_ yazısı görüldüğünde 1 numaralı tuşa basarak 6 basamaklı tek kullanımlık şifreler üretebilirsiniz.
- Şifrebaz’ın ürettiği şifreleri Halkbank İnternet Şubesi’ne girişte ve internet şubesinde SMS şifresi sorulan tüm işlemlerde kullanabilirsiniz.
 
Halkbank İnternet Şubesi’nde gerçekleştirdiğiniz işlemlerinizde Şifrebaz’ın ürettiği şifreleri 3 kez hatalı girerseniz Şifrebaz’ınız blokelenecek ve İnternet Şubesi’nde yapmakta olduğunuz işleme kısıtlama getirilecektir. Şifrebaz’ınız blokesini ve işleme ilişkin kısıtı kaldırma işlemini 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog ya da Halkbank Şubeleri’nden yapabilirsiniz.

Yedek SMS şifresi, Şifrebaz’ınızın yanınızda olmadığı, kayıp, çalıntı, bozuk, pilinin bittiği veya kırıldığı durumlarda Halkbank İnternet Şubesi’ni kullanabilmeniz amacıyla oluşturulmuş bir uygulamadır.
Yedek SMS uygulaması ile Halkbank İnternet Şubesi işlemlerinizde kullanabileceğiniz şifreniz cep telefonunuza SMS ile gelecektir.

Yedek SMS uygulamasından yararlanmak için;

  • Size en yakın Halkbank Şubesi’ne giderek Müşteri Temsilciniz aracılığıyla,
  • 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak Sesli Yanıt Sistemi’nde  4 nolu İnternet Şubesi, SMS, Mobil ve Şifrebaz Destek Hizmetleri menüsünden 4 nolu Şifrebaz İşlemleri seçeneğini tuşlayarak başvuru yapabilirsiniz.

Şifrebaz’ın PIN kodunu 3 kez üst üste hatalı girmeniz durumunda Şifrebaz’ınız otomatik olarak bloke olacaktır. Bu durumda ekranda LOCK ve PIN yazıları ile birlikte 7 basamaklı PUK Kodu görüntülenecektir.

  • Size en yakın Halkbank Şubesi’ne giderek,
  • Ya da 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak Sesli Yanıt Sistemi’nde  4 nolu İnternet Şubesi, SMS, Mobil ve Şifrebaz Destek Hizmetleri menüsünden 4 nolu Şifrebaz İşlemleri seçeneğini tuşlayarak, 

PUK Kodunu Müşteri Temsilcinize bildirmeniz durumunda, Müşteri Temsilciniz tarafından size Şifrebaz açma kodunuz iletilecektir. Yeniden aktif hale getirmek için açma kodunu Şifrebaz’a girmeniz yeterli olacaktır.

Şifrebaz’ınızın pili bittiğinde, kırıldığında, bozulduğunda vb. durumlarda artık bu cihaz ile işlem yapamayacaksınız. 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak ya da size en yakın Halkbank Şubesi’ne giderek Şifrebaz’ınızı iptal ettirmeniz gerekmektedir. Yeni Şifrebaz talebinizi Halkbank Şubeleri’nden  yapabilirsiniz. Şifrebaz’ınız size ulaşana kadar Yedek SMS uygulamasından yararlanabilirsiniz.

Şifrebaz’ınız kaybolur veya çalınırsa durumu Halkbank Dialog’u arayarak (0 nolu Kayıp Çalıntı ve Şüpheli İşlem Bildirimleri seçeneğini tuşlayarak) ya da size en yakın Halkbank Şubesi’ne giderek Müşteri Temsilcinize bildirmeniz halinde Şifrebaz kullanıma kapatılacaktır. Şifrebaz’ınızın ürettiği şifreler ile Halkbank İnternet Şubesi’nden işlem yapılamayacaktır.

Yeni Şifrebaz talebinizi Halkbank Şubeleri’nden yapabilirsiniz. Şifrebaz’ınız size ulaşana kadar Yedek SMS uygulamasından yararlanabilirsiniz.

Kurumsal Müşterilerimiz için; Şifrebaz başvurularını bağlı bulundukları şubeden Şifrebaz Başvuru Formu’nu doldurarak yapabileceklerdir.
Kurumsal müşterilerimiz Şifrebaz aktifleştirme işlemlerini Halkbank İnternet Şubesi ya da bağlı bulundukları şube aracılığıyla gerçekleştirebileceklerdir.
Halkbank İnternet Şubesi’nden aktifleştirmek için;

  • Halkbank İnternet Şubesi’ne giriş yaptıktan sonra “Güvenlik” menüsü altındaki “Şifrebaz Aktifleştirme” seçeneğini tıklayınız.
  • Şifrebaz’ın seri numarasını ilgili sahaya giriniz.
  • Cep telefonunuza otomatik olarak SMS ile şifre gelecektir.
  • SMS şifresini ilgili sahaya girerek aktifleştirme işlemini tamamlayınız.

Halkbank Şubeleri’nden aktifleştirmek için;

  • Size en yakın Halkbank Şubesi’ne uğrayarak Müşteri Temsilcinize Şifrebaz’ınızın seri numarasını iletmeniz yeterli olacaktır.

Kurumsal müşterilerimiz, Şifrebaz bloke kaldırma, Şifrebaz’ın çalışmaması durumunda iptal ettirme ve Yedek SMS uygulamasına başvuru işlemlerini bağlı bulundukları şube aracılığıyla gerçekleştirebileceklerdir.

Ticari/KOBİ Müşterilerimiz için; Şifrebaz başvurularını bağlı bulundukları şubeden Şifrebaz Başvuru Formu’nu doldurarak yapabileceklerdir.

Ticari/KOBİ müşterilerimiz Şifrebaz aktifleştirme işlemlerini Halkbank İnternet Şubesi, 0 850 222 0 401 Halkbank Kobi Dialog ya da bağlı bulundukları şube aracılığıyla gerçekleştirebileceklerdir.

Halkbank İnternet Şubesi’nden aktifleştirmek için;

- Halkbank İnternet Şubesi’ne giriş yaptıktan sonra “Güvenlik” menüsü altındaki “Şifrebaz Aktifleştirme” seçeneğini tıklayınız.
- Şifrebaz’ın seri numarasını ilgili sahaya giriniz.
- Cep telefonunuza otomatik olarak SMS ile şifre gelecektir.
- SMS şifresini ilgili sahaya girerek aktifleştirme işlemini tamamlayınız.

Halkbank Kobi Dialog’dan aktifleştirmek için;

- 0 850 222 0 401 Halkbank Kobi Dialog’u arayarak Sesli Yanıt Sistemi’nde 6 nolu KOBI ve Ticari Bankacılık İşlemleri seçeneğini tuşlayınız.
- Müşteri Temsilcinize bağlanarak Şifrebaz seri numarasını iletmeniz durumunda aktifleştirme işleminiz tamamlanmış olacaktır. 

Halkbank Şubeleri’nden aktifleştirmek için;

Size en yakın Halkbank Şubesi’ne uğrayarak Müşteri Temsilcinize Şifrebaz’ınızın seri numarasını iletmeniz yeterli olacaktır.
Ticari/KOBİ müşterilerimiz, Şifrebaz bloke kaldırma ve Şifrebaz’ın çalışmaması durumunda iptal ettirme işlemlerini bağlı bulundukları şube aracılığıyla gerçekleştirebileceklerdir. Yedek SMS başvurularını ise bağlı bulundukları şube aracılığıyla ya da Dialog müşterisi olmak şartıyla Halkbank Kobi Dialog’u arayarak müşteri numarası ve dialog şifresi ile gerçekleştirebileceklerdir.

Şifrebaz ile ilgili Sıkça Sorulan Soruları görmek için tıklayınız.
 
Şifrebaz ile ilgili her türlü soru ve sorunlarınız için 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak Müşteri Temsilcinizden yardım alabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

PIN Kodunu değiştirdiğim Şifrebaz’ı nasıl kullanmaya başlayacağım?

Şifrebaz’ı açtıktan sonra kullanabilmek için aktifleştirmeniz gerekmektedir. Aktifleştirme işleminizi İnternet Şubesi’nden, Halkbank Şubeleri’nden ve 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak gerçekleştirebilirsiniz.

  • Halkbank İnternet Şubesi’nden aktifleştirmek için; müşteri numaranız, parolanız ve internet şifreniz ile Halkbank İnternet Şubesi’ne giriş yaptıktan sonra, “Güvenlik” menüsü altında yer alan “Şifrebaz Aktifleştirme” seçeneğinden, Şifrebaz’ın seri numarasını ve cep telefonunuza gelen SMS şifresini girmeniz gerekmektedir. Bu işlemi bir kez yaptıktan sonra, artık İnternet Şubesi’ne Şifrebaz’ın ürettiği şifreler ile giriş yapabilir ve işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
  • Halkbank Şubeleri’nden aktifleştirmek için; size en yakın Halkbank şubesine giderek, Şifrebaz’ınızın seri numarasını Müşteri Temsilcisine bildirmeniz yeterli olacaktır. Müşteri Temsilcisi Şifrebaz seri numaranıza göre aktifleştirme işleminizi gerçekleştirecektir. 
  • 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog’dan aktifleştirmek için; 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak “İnternet, Mobil ve Şifrebaz Destek Hizmetleri” menüsünden müşteri numaranız ve İnternet Şubesi şifreniz ile Müşteri Temsilcinize bağlanarak, Şifrebaz’ın seri numarasını iletmeniz durumunda, Şifrebaz’ınızı aktifleştirebilirsiniz.

Şifrebaz’ı kullanmaya başlamak için ne yapmak gerekir?

Elinize ulaşan Şifrebaz’ı kullanmaya başlamak için öncelikle PIN (açılış) kodunuzu 4 basamaklı yeni bir şifre ile değiştirmeniz gerekmektedir.

Yedek SMS uygulamasının geçerli olduğu bir süre var mıdır?

Yedek SMS uygulaması ile aldığınız şifreler, Şifrebaz ile ürettiğiniz şifreler ile aynı özelliklere sahiptir. Bu şifreler tek kullanımlıktır. Yedek SMS uygulamasından en fazla 1 ay süre ile yararlanılabilir.

Şifrebaz çalışmazsa ne yapacağım? Şifrebaz’ın pili biterse ne yapacağım?

Şifrebaz’ınızın pili bittiğinde, artık bu cihazla işlem yapamayacaksınız. Bu sebeple, size en yakın Halkbank Şubesi’nden veya 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak Şifrebaz’ınızın pilinin bittiğini bildirmeniz gerekmektedir. Yeni Şifrebaz talebinizi Halkbank İnternet Şubesi’nde Güvenlik menüsü altında yer alan “Şifrebaz Başvurusu” seçeneğinden, Dialog Müşteri Temsilciniz aracılığıyla 0 850 222 0 400 Dialog’dan ya da Şubeniz’den yapabilirsiniz. Yeni Şifrebaz talep etmeniz durumunda, Şifrebaz’ınız size ulaşana kadar, işlemlerinizi Yedek SMS şifresi aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz.

Şifrebaz başvurusu yapabilmem için Halkbank müşterisi olmam gerekir mi?

Evet. Şifrebaz sahibi olmak için Halkbank müşterisi olmanız gerekmektedir.